- With Perfect High across Timisoara -

14:20


Jedan od tri najpoznatija grada Rumunije, mali Beč kako ga neki zovu. Svakako najveći kulturni centar Srba u Rumuniji - Timisoara, kod nas poznatiji kao Temišvar.
Prvobitna ideja ovog jednodnevnog izleta bio je poklon za rođendan moje mlađe sestre. Kako joj svake godine poklanjam nešto što očekuje odlučila sam da joj ovaj rođendan bude poseban i zajedno sa mamom sam smislila da odemo u Temišvar na jedan dan. Ne bih vas više gnjavila, nadam se da ćete uživati u fotografijama koliko i ja dok sam ih pravila i da ću vam atmosferu grada i ljudi preneti na divan način. 

Naša avantura počela je 8.4.2017.godine u 4 ujutru, kada se oglasio prvi alarm. Mislim da je dovoljno da kažem da sam se i pre njega probudila i uzbuđeno iskočila iz kreveta. Kombinaciju sam spremila veče pre i sve je bilo na stolu; ranac, aparat, jaknica... Kada smo se spremile izašle smo i krenule ka stanici, jer je 5.15 bilo dogovoreno vreme. Za vreme puta saznala sam dosta zanimljivosti o gradu i o onome šta nas čeka. Zahvaljujući agenciji bili smo drugi autobus na granici i začas je prešli.
Kada smo stigli u grad moram da priznam da sam bila nervozna jer je izgledalo kao da će svaki čas da padne kiša, ipak ni to me ne bi sprečilo u mojim poduhvatima i planovima. A i srećom posle je zasijalo Sunce.


Prvi utisak o gradu bio je divan, moram da priznam da me jako podsetio na Novi Sad.
Kada smo izašli iz autobusa zaputili smo se ka prvom odredištu - Srpskoj pravoslavnoj crkvi. Iako je dozvoljeno da se slika, nisam fotografisala već sam uživala u službi i divila se divno oslikanim zidovima. Unutra postoji prodavnica za suvenire u kojoj primaju dinare.


Pošto se crkva nalazi na Trgu Ujedinjenja iskoristili smo priliku i obišli ga. Nešto što mi se mnogo dopalo jesu fasade zgrada koje su krajnje neobične i divne. 
 





Kako je ovaj trg najveći, na njemu imam i skoro najviše slika. Pored skulpture na sredini i parka oko nje, ima dosta restorana i kafića u kojima možete nešto da prezalogajite. Pored toga tu je i katolička crkva.
 

Sledeći trg koji smo obišli jeste Trg Oslobođenja. Kada sam na njega stigla sa sigurnošću sam mogla da potvrdim da Temišvar mogu da zovem i gradom golubova. Nisam skoro bila negde gde ih ima baš u tolikom broju, a i odomaćili su se pa im ništa ne smeta ako se namerače na vaš sendvič.
 Nešto po čemu je ovaj trg poseban jeste to što kroz njega prolaze tramvaji, što je svakako jako zanimljivo za posmatranje. ;)



Moj vam je savet da ako ikada budete u prilici da posetite ovaj divan grad što više istražujete. Niste ni svesni kakve se lepote kriju u sporednim uličicama na koje vam vodiči neće skrenuti pažnju. A i obično niko o njima ne govori.




Ova radnjica me oduševila, pa ću vam u nekom od narednih postova pisati posebno o njoj. Nekako me nadahnula i inspirisala, a i skoro nisam videla nešto originalnije.
 

 Još jedan o trgova koje sam obišla zajedno sa sestrom i mamom jeste Cvetni trg koji je poseban po velikom satu napravljenom od cveća. Na njemu društvo su nam pravili vrapčići i golubovi.





Pored svih trgova ostao je još jedan na kome se nalazi i Ruska Katedrala. Na ovom trgu nalazi se jedina u svetu verna kopija skulpture vučice sa Romulom i Remom. Sada pred Uskrs imali su i neke divne dekoracije vezane za ovaj praznik.


 
Iza katedrale posotji park koji vodi do reke Begej, koja protiče kroz Temišvar. Moram da napomenem da je sve jako čisto i da uopšte nema kafića po obali. Tu smo se malo slikale i prošetale,a potom vratile do samog centra.


Kao što sam već napisala, pored čistoće i prijatne atmosfere, Temišvar ima dosta divnog cveća koje je kao stvoreno za uživanje. primetila sam da na svakom ćošku postoji velika žardinjera, pored ovog glavnog cveća na trgovima.







Posle svih šetnji, došlo je vreme za mali predah,, a gde ćete bolje mesto od Starbucksa. Ovo mi je bio prvi put da sam probala njihova pića i uopšte otišla u neki od objekata. Bila sam jako uzbuđena,a i dalje sam. Mogu reći da je to bilo jedno divno iskustvo, i da nije fer oni imaju tri objekta u gradu, a mi nijedan ;(!




I to je otprilike to što se tiče centra. Dosta dugo smo šetali po gradu, imali smo puno slobodnog vremena. Kako je dogovor bio da krećemo u 18h oko 15.30h zaputile smo se ka Julius Molu gde nas je autobus i čekao. Tržni centar jeste zaista velik, a i malo je teže za snlaženje ako niste naviknuti na to. Nisam ništa posebno kupila, više sam razgledala. Nešto što ću svakako pamtiti su krofnice koje sam slast pojela zajedno sa sestrom.



I to je to. Na kraju kada se skupe svi utisci jako sam zadovoljna, i mogu reći da je Temišvar grad koji zaista vredi posetiti. Ljudi su jako fini, žele da pomognu, ljubazni su. Ovo putovanje će mi sigurno još dugo ostati u sećanju.
Nadam se da vam se post svideo, znam da je podugačak. Zaista se nadam da vam nisam dosadila negde na pola, pošto sam se jako trudila da vam sve iznesem mojim očima bez nekih informacija i stvari koje možete i sami da nađete i vidite na internetu. Ljubim vas sve puno, čitamo se uskoro :)!

1. Da li vam se sviđa ovakav tip postova?
2. Da li ste posetili Temišvar, ako da koje vam je omiljeno mesto koje ćete pamtiti?

You Might Also Like

26 коментара

  1. Predivan post!💓Slike su FANTASTICNE!!!Odusevljena sam postom koji iako je duzi,jako zanimljiv!Mislim da je Temisvar prelep i da ga vredi posetiti!Sjajno!💓

    ОдговориИзбриши
  2. Znaš da sam ovo čekala, hehe :D
    Slike su fantastične, oduševljena sam! ❤

    ОдговориИзбриши
  3. Odusevljena sam fotografijama, stil pisanja ti je odlican.
    Pogledaj moj blog ako zelis: majalivinglife

    ОдговориИзбриши
  4. Divne fotke! Temišvar je zaista divan, preporučujem svima da ga posete! Jaaako lep post!<3333

    ОдговориИзбриши
  5. Predivnee fotografije. Posebno mi se dopadaju zeko i jaje jer izgledaju prefora. Nisam imala priliku posjetiti ovaj grad, ali se nadam da jednog dana hoću. Tko bi rekao da tako blizu nas, ima tako veličanstvenih stvari. :)

    Fantastiko World

    ОдговориИзбриши
  6. Woow, ovaj "vlog" je predivan, stvarno si nam pokazala kako je ovaj grad fascinantan *-*
    Novi post -> This Is My Life

    ОдговориИзбриши
  7. Slike su zaista predivne! Volela bih da nekad posetim taj grad :)

    http://anastasijamatic.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  8. Ja prosto obožavam ovaj grad, bila sam čak četiri puta! :D

    http://couturecase.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  9. Odlicna post. Slikice su predivne!

    Q&A na mom blogu, posjeti ga: http://stroongana.blogspot.hr/

    ОдговориИзбриши
  10. nice photos :)
    great post :)
    follow me? follow you :)

    Mój blog

    ОдговориИзбриши
  11. Pa ovo je jako originalan poklon, voljela bih da ga i meni neko pokloni xd, fotografije su savršene *O* i baš se vidi da je tamo zaista prelijepo

    Delilah's Stories

    ОдговориИзбриши
  12. Uzivo sam ti vec rekla, ali evo i ovde. Post je sjajan i mnogo mi je drago sto si se lepo provela.
    Odusvljena sam slikama, mnogo mi se dopadaju :D
    "Teen Queen"

    ОдговориИзбриши